Levas Tolstojus “Kreicerio sonata”

Tai pirmoji mano pažintis su šiuo autoriumi ir manau, kad gana vykusi. Tolstojus vaizduoja niūrią, tamsią vieno vyro šeimos istoriją. Pats pasakojimas prasideda vagone, kuriame ginčijasi ponia su pirkliu ir seniu, kurie teigia, kad moteris turi paklusti vyrui, nes gavusi valią ji ištvirks, tačiau ponia teigia, kad reikia tuoktis iš meilės ir, kad moteris lygiai tokia pati kaip ir vyras. Po jų ginčo pasirodo Pozdnyševas, kuris teigia, kad nužudė savo žmoną ir pradeda pasakoti savo gyvenimo istoriją kūrinio pasakotojui.

Iš pradžių jo pasakojimas skamba labai feministiškai, nes Pozdnyševas kalba apie tai, kad vyrai išnaudoja moteris ir žiūri į jas tik kaip į gundymo, pasimėgavimo objektus. Tačiau pati istorija gana niūri, jis pasakoja apie savo santuoką, užgyventus 5 vaikus. Tačiau santuoka nebuvo laiminga, su žmona nuolat pykdavosi, ir, galiausiai, pavydo apakintas jis nužudė savo žmoną.

“Moteris, veikdama prieš savo prigimtį, turi būti tuo pačiu metu ir nėščia, ir žindyvė, ir meilužė, turi būti tuo, kuo nedrįstų būti joks gyvūnas.”

“Moteris yra laiminga ir pasiekia viską, ko ji gali norėti, tada, kai moka sužavėti vyriškį. Ir todėl svarbiausias moters uždavinys – mokėti jį sužavėti.”

“Kas yra muzika? […] Girdi, muzika kildina sielą, – nesąmonė, melas! Ji veikia, baisiai veikia, […], bet sielos ji nekilnina. […] Muzika verčia mane užmiršti, kas aš esu, užmiršti savo tikrąją padėtį; ji perkelia mane į kitą, nesavą padėtį; muzikos paveiktas, aš vaizduojuosi jaučiąs tai, ko aš, tiesą sakant, nejaučiu, vaizduojuosi suprantąs tai, ko aš nesuprantu, galįs tai, ko aš negaliu. “

Ekranizacija

 

Puslapių skaičius: 150

Knyga iš bibliotekos.

Perskaičiau 08.06.2012

Vertinimas: 5/5

Parašykite komentarą

Filed under Knygos

Parašykite komentarą

